Ағымдағы жылы 32 трансформаторды жеткізуге келісім-шарт жасалды.
Қазақстан өңделген өнім өндірісін біртіндеп арттырып келеді. Мұның бір мысалы-трансформаторларды шығару. Шымкенттік "Asia Trafo" ЖШС (Аlageum Electric компаниялар тобына кіреді) еліміздің оңтүстігінде ғылымды қажетсінетін өндірісті сақтап қана қоймай, дамытудың жарқын мысалы болып табылады. Жалпы, Қазақстан үшін трансформаторлар өндірісі жаңалық емес, оларды Кентау мен Оралда дайындайды. Алайда, Шымкент зауыты ерекше, айрықша сапаға ие – мұнда Тәуелсіз Қазақстан тарихында алғаш рет 110-500 кВ кернеу диапазонындағы ең ірі трансформаторлар шығарылады, олар бұрын өңір шекарасынан импортталған.
Asia Trafo бас директорының орынбасары Дәулет Алдыбаев "Курсив" агенттігіне берген сұхбатында компанияның Қазақстанда қалай жұмыс істейтіні және көрші нарықтарды жаулап ала бастағаны туралы айтып берді.
- 2019 жылдың қаржылық қорытындысы қандай? 2019 жылы және ағымдағы жылдың алғашқы сегіз айында қанша трансформатор өндірілді?
- Asia Trafo өз қызметін 2019 жылдың екінші жартысына жақындата бастады. 2019 жылдың алты айындағы қызмет қорытындысы бойынша серіктестіктің жылдық жиынтық табысы 5,5 млрд теңгені құрады. 2019 жылы зауыт 29 бірлік жабдық жасап шығарды және өткен жылы оның 23-ін сатты. Алты реактор бізде орналасқан және объектіні тапсырыс берушіден жабдықты орнату және қосу үшін дайын болуын күтеді. 2020 жылдың алғашқы сегіз айында 32 трансформаторға келісімшарттар жасалды. Олардың тоғызы жасалып, жөнелтілді, қалғандары да осы процесте.
- Ағымдағы жылы қанша трансформатор іске қосылды?
- Ағымдағы жылы 32 трансформаторды жеткізуге келісім-шарт жасалды. Оның ішінде тоғыз трансформатор жасалып, тапсырыс берушіге жөнелтілді. Сондай-ақ осы жылы біз Тәжікстанның Ұлттық Электржелілік операторы "Барки Точик"ЖАХК атына күштік трансформаторды жеткізуге арналған алғашқы экспорттық шартты жасастық. Олар бізге электр желілерін сеніп тапсырды, сондықтан біз үшін бұл алғашқы экспорттық Қарлығаш. Келісімшарт жасалды, төлем жүргізілді және Біз трансформатор өндірісіне кірістік.
- Жобаны іске асыру кезінде компания қандай қиындықтарға тап болды? Оларды қалай жеңуге болады?
- Орта Азияда баламасы жоқ, техникалық және технологиялық жағынан күрделі нысан болып табылатын кернеуі 110-220 кВ трансформаторлар өндіру зауытын салу жобасы аясында кез келген жаңа жобадағыдай түрлі қиындықтар туындады. Мойындау керек, тіпті ең ойластырылған жобалар да оларды жүзеге асыру барысында екіұшты сын-тегеуріндермен таң қалдыра алады. Мұнда ең бастысы-команданың үйлесімді жұмысы және әр қатысушының жауапты көзқарасы. Аlageum Electric мамандарының командасы Қазақстанның Даму Банкімен бірлесіп жобаны іске асыру кезінде өзінің кәсібилігі мен жауапкершілігін көрсетті.
Жобаны іске асырғаннан кейін зауыт құрылысына қарағанда көбірек проблемалар туындады. Мәселелердің бірі-әділ бәсекелестік емес.
Alageum Electric компаниялар тобы 20 жылдан астам Қазақстанда электр машина жасауды, трансформатор жасауды қалпына келтірумен айналысады.
Alageum Electric компаниясының құрамына кіретін Кентау трансформатор зауыты трансформаторларды 60 жылдан аса өндіреді. Осы кезеңде біз бәрін көрдік. Егер 6-10 кВ кернеу сыныптарында біз қолдан жасалған трансформаторларды қолмен жөндеу әдісімен ұйымдастырған және оларды жаңа кәсіпорындар ретінде берген, өндіруші сертификаттарын немесе қазақстандық қамту үлесі 50%-дан жоғары СТ-КZ сертификаттарын алған жалған кәсіпорындармен жоспарлы түрде күрестік. Бірақ бұл қазіргі уақытта біз өндіретін класта әлдеқайда жоғары өнімдерге қатысты болған кезде, бұл наразылық тудыруы мүмкін емес.
Кернеуі 110 кВ және одан жоғары трансформаторларды өндіру және шығару өте жауапты жұмыс. Оның артында орасан зор еңбек пен ресурстар тұр. Біз ҚДБ тарапынан көрсетілетін көмек пен қолдаудың арқасында ҚДБ-Лизинг арқылы заманауи зауыт салдық. Біз өз жетекшілерімізді өсіреміз, дайындаймыз, кешегі мектеп оқушыларын жұмыс жасау және нарықта салауатты бәсекелестік қалыптастыру үшін инженерлік мамандықтарға оқытамыз. Біздің кәсіпорында 250 адам жұмыс орындарымен қамтамасыз етілген, ал жоспарлы қуатқа шыққан кезде біз 300-ден астам адамды жұмыспен қамтамасыз ете аламыз. Яғни, біз үлкен жұмыс атқарамыз, ал біреу басқа жолмен жүреді-оңай. Жалған өндірушілер шетелден арзан өнімді сатып алады, өзіне қазақстандық қамту үлесі жоғары жалған сертификаттарды ресімдейді, қазақстандық инфрақұрылым объектілеріне жеткізу конкурстарына қатысады және ұтады.
Тағы бір мәселе - отандық тауар өндірушілерді қолдау. Мысалы, өз өнімдерін шетелге экспорттай отырып, біз басқа елдердің өз нарықтарын біз сияқты экспорттаушылардан өз компаниялары үшін жеңілдік жағдайларын жасау арқылы қалай қорғайтынын көреміз. Сатып алу конкурстары шеңберінде іріктеу кезінде олар өз еліндегі жеткізушілерге 20% - ға дейін жеңілдіктер береді. Өкінішке орай, бізде бұл жоқ.
Сондай-ақ, жаңартылатын энергия көздері (ЖЭК) төңірегіндегі ахуал жарықтандыруды қажет етуі мүмкін. ЖЭК жобаларына көбінесе жобалау институттары шетелдік өнімдерді салады, олар да біздің елімізде өндіріледі. Бұл бірінші....
Екінші. ЖЭК негізінде қосалқы станцияларды салу бойынша міндеттемелерді өзіне алатын инвесторларға қойылатын талаптарды немесе ұсынымдарды қайта қарау қажет болуы мүмкін. Көбінесе шетелдік капиталы бар инвестор компаниялары ең төменгі тарифтерді ұсына отырып, конкурстарға қатысады. Бұл жобаның өтелу мерзіміне әсер етуі керек сияқты, бірақ көбінесе жобаның құнын үнемдеу міндеттемесі жабдықты жеткізушілерге жүктеледі. ЖЭК жобасының шеңберінде қатысатын отандық өндіруші ретінде біз үшін қандай да бір жеңілдіктердің жоқтығын ескере отырып, біз, айтпақшы, импорттаушы елдің қолдауы бар импорттық өніммен бәсекелесуге мәжбүрміз. Басқаша айтқанда, шетелдік инвестор қазақстандық ЖЭК жобасына қатыса отырып, өз елінен өнімді сатып алады. Қазақстандық тауар өндіруші бұл істе қалып отырған жоқ, өйткені оның бағасы олармен салыстырғанда бәсекеге қабілетсіз. Бұл ретте инвестор қазақстандық өнімді пайдалану қажеттілігінен ешқандай ауыртпалық түсірмейді. Біздің ойымызша, елімізде жүзеге асырылып жатқан осындай басым бағыттарда инвесторлар үшін жергілікті өндіріс өнімдерін пайдалану бойынша талап қою қажет.
- ЖЭК жобалары аясында шығады, егер инвестор жабдықты өз елінде немесе үшінші елде – Қазақстанда сатып алмаса, онда Үкімет өз өнімдерінің экспортын қолдайды. Мүмкін, экспорттау кезінде қандай да бір жеңілдіктер бар…
- Әрине. Бұл ретте шетелдік инвестициялармен ЖЭК жобасына қатысу үшін бізге әлдеқайда күрделі жағдайлар қойылады. Біз олардың төмен бағаларымен бәсекелесуге мәжбүрміз. Бұл ретте бізде мұндай жобаларға қатысу үшін ешқандай қолдау жоқ. Бізде біз қатысқан бірнеше сәт бар, және қазіргі уақытта инвестор біздің отандық өнімді неге жоспарламайды, тіпті қарастырмайды және бұл тұрғыда мемлекеттен қолдау жоқ. Біздің ойымызша, мұны түзету керек.
- Шығарылатын өнімнің қандай үлесін экспортқа шығару жоспарлануда, ал қайсысы елдің ішкі қажеттіліктерін жабуға жұмсалады?
- AsiaTrafo-да өндірілетін трансформаторлар жоғары кәсіби деңгейді талап ететін ғылымды қажетсінетін, күрделі өнім. Alageum Electric компаниясы біздің өніміміз тек Орталық Азияда ғана емес, әлемде де басқа зауыттардың ұқсас өнімінен еш кем түспейтінін тәжірибеде үнемі дәлелдейді, өйткені технологиялар мен әлемдік стандарт өндірісі. Тамыз айында біз өнімді шетелдік желілерге жеткізуге арналған алғашқы экспорттық келісім-шарт жасадық. Қазіргі уақытта Ресей, Қырғызстан және Өзбекстанның электр желілерінде біздің өнімді пайдалану бойынша келіссөздер жүргізілуде. Қазір барлық өнімдер елдің ішкі қажеттіліктерін жабуға бағытталған.
- Өнімді экспорттау кезінде компания қандай қиындықтарға тап болады, оларды қалай жеңуге болады? Alageum Electric компаниялар тобында сату жүріп жатыр ма немесе оның әрбір еншілес компаниясы мұны өз бетінше істеп жатыр ма?
- Біз Ресейде өте кең дилерлік желі құрдық, сондай-ақ Тәжікстанда өкілдіктеріміз бар, Қырғызстанда еншілес компаниямыз бар. Біздің әр елде серіктестеріміз бар және біз олар арқылы сату жүйесін құрдық. Мысалы, Ресейдегі дилерлік желі шамамен сегіз жыл бойы салынған. Логистикамен байланысты шығындар есебінен қалыптасатын өнімге бәсекеге қабілетті баға мәселесінен басқа, біз өнімге деген сенім мәселесіне тап болдық. AsiaTrafo, сөзсіз, жаңа зауыт, заманауи, энергия үнемдейтін, күш трансформаторларын өндірудің ең озық технологиялары бар. Бірақ бұл шетелдік Клиентті сендіру үшін жеткіліксіз. Қажет референц-парақ сәтті іске асырылған және қолданыстағы объектілерінде машиналар. Біз қазір ішкі нарыққа өнім жеткізіп, жұмыс істеп тұрған трансформаторлардың тізімін жасап жатырмыз.
- Сіздің компанияңыздың өнімін кім сатып алады?
- 110 кВ кернеу класы-бұл, әрине, өндірістік масштабтағы тұтынушы: зауыттар, өнеркәсіптік кәсіпорындар. 220 кВ-бұл электр энергиясын транзиттеуге және сатуға мамандандырылған, аймақтық және ұлттық масштабтағы электр желілері. Біздің аналогымыз-KEGOC. Осындай электржелілік компаниялар шетелде де бар. Біздің негізгі тұтынушымыз-электр энергиясын транзитпен және сатумен айналысатын компаниялар.
- Компания жобалық қуатына қашан шығуды жоспарлап отыр және ол қанша тұрады?
- Зауыт қосымша кептіру пешін орнатуды күтуде және іс жүзінде зауыттың өндірістік қуаты жобалық қуатқа сәйкес келеді деп болжауға болады. Қарапайым сөзбен айтқанда, тапсырыс беру кезінде біз жылына 12 000 МВА шығара аламыз. 2019 жылдың 6 айында біз 1 400 МВА өнім дайындадық.
- Компания шығаратын трансформаторларға деген ішкі қажеттілік қандай? Ескі трансформаторларды ауыстыру және компания шығаратын трансформаторлар қажет болатын жаңа объектілер салу қажеттілігін ескере отырып, Қазақстанда трансформаторларға қажеттілік қандай болады?
- МЕМСТ сәйкес күштік трансформаторлардың пайдалану мерзімі-30 жылдан аспайды. Қосалқы станциялардағы және оларда пайдалануға берілген трансформаторлардың ағымдағы жағдайы нашар. Өнімнің үлкен үлесі 35 жылдан астам уақыт бойы пайдаланылып келеді. Бұл желілердің энергия тиімділігіне әсер етеді, үлкен шығындар берілетін энергияның сапасына әсер етеді. Материалдардың оқшаулау қасиеттері жоғалады, бұл сөзсіз бір күнде апатқа әкеледі.
Атом, энергия және қол жетімді кең жолақты Интернет дәуірінде электр қуатынсыз қалу кез-келген компания үшін айтарлықтай қауіп тудыруы мүмкін. Жоғары бәсекелестік жағдайында нарықтық қатынастарда осы электр желілерімен қоректенетін кез-келген маңызды кәсіпорын трансформаторларды ауыстырудан гөрі қаржылық шығындар мен жіберіп алған мүмкіндіктерге әкеледі. Біздің есептеулеріміз бойынша, алдағы үш-бес жылда трансформаторлық жабдықтың жалпы 9,5 ГВА-дан астамы ауыстыруды қажет етеді. Мысалы, біз трансформаторларды қолданатын KEGOC электр желісін ғана алдық. Егер бізге сенім артылса, жұмыс жеткілікті болады.
- Сіздің Қазақстанның Даму Банкімен ынтымақтастығыңыз бірнеше жылға созылады, өз жобаларыңызды қаржыландыру үшін неліктен ҚДБ-ны таңдайсыз?
- Asia Trafo жобасын қаржыландыру индустриялық-инновациялық даму мемлекеттік бағдарламасы және "Бизнестің жол картасы-2020"шеңберінде жүргізілді. Республика үшін бірегей зауыттың құрылысын 2017 жылы бастадық. Жобаның жалпы құны шамамен 19,1 млрд теңгені құрады, оның 8,6 млрд теңгесін Қазақстанның Даму Банкі ("Бәйтерек" холдингінің еншілес құрылымы) 12 жыл мерзімге қарыз түрінде берді. Банк құрылымына кіретін ҚДБ-Лизинг өз кезегінде 5,9 млрд теңге сомаға қаржыландыру ұсынды. Осы қаржы институттарының қолдауымен заманауи зауыт салынды, сондай-ақ трансформатор жасау саласында жоғары технологиялық жабдықтар сатып алынды. Біз ҚДБ - мен және ҚДБ-мен ынтымақтастық кезінде Аlageum Еlectric компаниялар тобының Лизинг өзін ұзақ мерзімді перспективасы бар сенімді клиент, кәсіпкер ретінде көрсетті деп есептеуге бейімбіз.